02.09.2022р.


Дитяча безпека: прості правила

Діти швидко ростуть і прагнуть до самостійності. Однак важливо навчити їх правилам поведінки з незнайомцями. Ось декілька підказок, які допоможуть батькам у цьому питанні.

1. Приховуйте ім'я та прізвище дитини

Деякі батьки підписують особисті речі дітей на випадок втрати, наприклад, рюкзак чи форму. Проте таким чином про ім'я дитини може дізнатися стороння людина. А звернення до дитини по імені може бути сприйняте дитиною більш довірливо, аніж просто «хлопчик» чи «дівчинка». Тому краще на бирці писати телефон батьків - тоді, якщо втрачена річ буде знайдена, вам зателефонують.


2. Тікати від машини необхідно в зворотному напрямку

Так, всі ми вчимо дітей не сідати в чужу машину. Але варто також, щоб діти запам'ятали правило - тікати від машини в зворотному від її руху напрямку. Поки водій розверне авто, дитина вже встигне відбігти на безпечну відстань.

_______________________________________

3. Кодова фраза для всієї сім'ї

Придумайте пароль, який знатимуть лише члени вашої сім'ї. І, якщо станеться ситуація, що забрати дитину зі школи ви попросили когось зі знайомих, дитина вимагатиме повідомити їй «кодову фразу», а її незнання має насторожити школяра.

_______________________________________

4. Зберігати дистанцію

Дитина має знати, що незнайомці можуть заговорити не тільки дітей, але й дорослих, тому важливо швидко піти в безпечне місце вже через 5-7 секунд після початку розмови. Слід стояти від незнайомця на відстані 2-2,5 метрів. Якщо він наближається, необхідно робити відповідно крок назад. Разом з дитиною потренуйте цю ситуацію.

_______________________________________

5. Кричати «Я його не знаю»

Повідомте дитині, що якщо її схопив незнайомець, то можна і необхідно поводитись «погано»: кусатися, дряпатися, вириватися і привертати увагу будь-якою ціною, навіть, якщо дуже страшно. Необхідно гучно кричати: «Я його не знаю! Він хоче мене забрати!» Варто з дитиною час від часу тренуватися так робити.

_______________________________________

6. Не заходити до ліфту з незнайомцями

Привчіть дитину чекати ліфт спиною до стіни, щоби бачити всіх, хто до нього підходить. І, якщо це незнайома чи малознайома людина, під будь-яким приводом не заходити з нею до ліфта: робіть вигляд, що щось забули, чи йти до поштових ящиків. Якщо людина запрошує зайти до ліфта, найкращий варіант - спокійно відповісти, що батьки дозволяють їздити в ліфті лише самій або з сусідами. Якщо незнайомець намагається затягнути в ліфт, необхідно кричати, кусатися та битися.

_______________________________________

7. Кнопка SOS та додаток для відстеження

Сучасний світ технологій дозволяє батькам у будь-який час дізнатися про місцезнаходження дитини. Це можна зробити, встановивши, наприклад, мобільний додаток. Гаджети з тривожною кнопкою можуть бути у вигляді годинника, брелка, браслета тощо.



06.09.2022р.

https://youtu.be/pmKY940i4o0


13.09.2022р.

Навчіть дитину, що треба робити:

Вулиця, багатолюдні місця, торгівельні центри, вокзали, аеропорт

1. Пам'ятай "СОС" : Стій, Озирнись, Сміливо закричи

2. Звернись за допомогою до безпечних дорослих. Безпечні дорослі - це поліцейські, охорона, продавці у аптеці та крамниці або мама з маленькими дітьми!

3. Попроси про допомогу, скажи, що загубився та шукаєш батьків, назви ім'я та прізвища батьків та їх номера телефону, поліції можеш назвати адресу, де живеш. Ти маєш пам'ятати їх на пам'ять, або носити з собою записку, де це записано.

‼ І пам'ятай Ніколи Ні з ким Не йди! Чекай!*

*- пояснить дитині що відійти від місця де вона загубились можна тільки з поліцейським!

Дорога додому:

1. Завжди повертайся вчасно, або попереджай батьків, що запізнюєшся

2. Ніколи не розмовляй та нікуди не йди з незнайомими людьми (пам'ятай Ніколи Ні з ким Не йди)! Навіть, якщо дорослий обіцяє тобі щось подарувати. Або, якщо просить про допомогу: доросла людина ніколи не проситиме допомоги у дитини.

3. Намагаються кудись відвести - голосно кричи! «Я вас не знаю! Це не мій тато/мама»

4. Ходи додому завжди одним і тим самим шляхом по освітлених вулицях.

Транспорт:

1. Якщо залишився на зупинці, а дорослий поїхав - стій на місці! За тобою обов'язково повернуться. Домовся про це з батьками заздалегідь.

2. Якщо дорослий вийшов на зупинці, а ти поїхав далі, вийди на наступній зупинці і чекай, за тобою приїдуть. Домовся про це з батьками заздалегідь.

3. Поїхав далеко? Звернись за допомогою до водія або контролера, вони тобі допоможуть!

Ліс:

Перед тим, як йти до лісу, запам'ятай:

1. Не ходи у ліс без батьків!

2. Вдягни яскравий одяг

3. Візьми з собою свисток, пляшку води, трохи їжі та повністю заряджений телефон!

Що робити якщо ти заблукав у лісі:

1. Пам'ятай "СОС" : Стій, Озирнись, Сміливо закричи

2. Відповідай шумом на шум: використовуй свисток, бий палкою по дереву або, якщо можеш, кричи!

3. Не сиди на землі! Побудуй собі лежанку, або шалаш з гілок.

4. Запам'ятай‼ Ніколи не підходь до водойм, навіть якщо дуже хочеш пити!

5. Не їж гриби та ягоди!

Сподіваємось ці прості прості правила допоможуть вашій дитині у скрутній ситуації!

Бережіть себе і свою родину!

13.09.2022р.

"ЯК РОЗПОВІСТИ ДІТЯМ про війну"

Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих і, зокрема, батьків. Маля навчається говорити завдяки слуху і здібності до наслідування. Відомо, що дитина дошкільного віку легко наслідує неправильну вимову дорослих, переймає місцеву говірку, діалектизми, вульгаризми. Дитина швидше навчиться правильно, якщо чутиме навколо себе правильну літературну мову дорослих. У розвитку мовлення дітей надзвичайно важливу роль відіграє добрий слух. Батьки мають берегти слух дитини, стежити за станом слухового органа.

Поради батькам

•Стежте за мовленням дітей, своєчасно виправляйте недоліки.

• Пам'ятайте, що ваше мовлення є взірцем для наслідування, тому воно має бути завжди правильним.

• Правильне мовлення - запорука успішного навчання в школі.

Нумо з мамою і татом свою вимову тренувати

Дорогою в дитсадок

Зранку ми поспішаємо на роботу, а діти зазвичай відтягують "задоволення" від прибуття у садочок(трапляються,звичайно ж, винятки). Ще добре коли поруч з домом,а якщо на іншому кінці міста...Невиспаний малюк капризує мама починає на нього покрикувати, іноді й "нашльопає", і настрій зіпсований на цілий день. Як же зробити дорогу в дитсадок веселою,цікавою як для дітей, так і для дорослих.

У дитини пригнічений настрій-розкажіть їй казку про гномиків, вигадайте щось про те, як зайчик,лисичка чи хом'ячок ходили в школу через темний ліс, як привчали себе переборювати страх,фантазуйте!« Хто перший добіжить до, скажімо, дерева, лавочки тощо. » Забігає далеко на перед - «Допоможи мені синочку(донечка) я не встигаю» - спрацьовує малюк повертається. До того ж у нього виробляється почуття відповідальності за іншого, впевненості у тому, що він вже підріс і може допомогти мамі, бабусі чи навіть татові обійти якусь перешкоду і навіть перегнати.

Якщо дитина вже старша хай продовжить вигадану вами історію - це допомагає розвитку мови і творчої уяви.

Доводиться довго іти пішки - зверніть увагу дитини на якісь дерева,кущики,на те що з ними відбувається весною,в літку, восени,розпускаються бруньки,яківосени жовкнуть,потім обпадають. Дома можна намалювати побачене,завести щоденник спостережень - тоді час проведений у дорозі не пропаде марно.

16.09.2022р.

ВЧИМОСЯ КОРИСТУВАТИСЯ НОЖИЦЯМИ

Коли дитина починає активно цікавитися ножицями. Тоді слід не упустити момент і підтримати її інтерес. Адже вміння користуватися ножицями часто дається малюкам нелегко. Для успішного володіння цією навичкою повинна вміти використовувати вказівний, середній і великий пальці окремо від безіменного і мізинця. Не вважаючи на те, що діти починають користуватися ножицями вже з 3-4 років, повністю ця навичка формується у них тільки в 6-7 років.

Як допомогти дитині в такій важливій справі?

Вирізуйте самі при дитині, коментуючи свої дії. Якщо малюк проявив інтерес до ножиць, не варто їх ховати. Краще придбайте спеціальні дитячі ножиці. Покажіть, як правильно тримати ножиці та поговоріть про безпечне їх використання. НЕ МОЖНА ГРАТИ І БАЛУВАТИСЯ, КОЛИ В РУКАХ НОЖИЦІ❗️

Головне - ваша підтримка і спілкування з дитиною під час заняття❗️ Хваліть дитину за правильно та акуратно розрізані фігури. Не сваріть, якщо порізи нерівні, а пояснюйте і підказуйте, як правильно. Починайте з використання двох рук: мама тримає лист, а дитина двома руками пробує різати. Згодом сформується і правильне захоплення. Процес «різання» цікавий дитині. Тому на самому початку освоєння ножиць придумувати нічого надприродного для залучення в цей процес не потрібно. Малюк із задоволенням просто «шматує» папір. Коли навичка освоєна, вирізання можна перетворити в цікаву гру: можна робити зачіски паперовим чоловічкам, травичку, під якою сховалися жучки та черв'ячки, прокладати доріжку до морквини, вирізати предмети по контуру. Якщо у дитини не виникає інтерес до ножиць і процесу вирізання, не змушуйте. Спробуйте повторити це через якийсь час в ігровій формі.

Багато батьків бояться давати ножиці малюкові в руки та відкладають процес їх освоєння до дитячого садка. Після двох років багато малюків виявляють непідробний інтерес до вирізання. Не відмовляєте дітям в цьому задоволенні, тим більше, що попутно ви БУДЕТЕ РОЗВИВАТИ дрібну моторику і міжпівкульну взаємодію❗️ Це допоможе дитині стати терплячіше, уважніше, допоможе краще сприймати інформацію.

Тримайте шаблони для розвитку потрібної навички

З якого віку можна дозволити дитині користуватися інтернетом?

Якщо ваша дитина хоче користуватися інтернетом, то можливо йому можна дозволити робити це? Насправді дитина в основному використовують інтернет не для свого розвитку, а для примітивних іграшок, але варто вам повністю відмовлятися від інтернету? Зрозуміло немає. Інтернет може бути хорошим другом для малюка, важливо лише вміти правильно лімітувати час перебування дитини перед комп'ютером. Який час вважається оптимальним?

В першу чергу все залежить від віку дитини. Почнемо з того, що дитині можна дозволяти дивитися телевізор, починаючи з двох років. Саме так кажуть медики, але насправді ми дозволяємо дітям дивитися їх улюблені мультики з підлозі рочки. При цьому часто батьки використовують телевізор як своєрідну няню. Робити це категорично забороняється. Батьки повинні самостійно дивитися за своїм чадом, а не перекладати це в обов'язки телевізора.

Діти починають користуватися інтернетом не раніше ніж років з шести. З цього віку ви повинні бути пильними. По-перше, в інтернеті є маса сайтів, які не підходять для перебування в них дітей. Саме тому багато батьків і використовують таку послуга як блокування деяких інтернет сайтів. Ви навіть можете замовити спеціальний тариф для дітей, за допомогою якого буде дозволена робота лише з деякими сайтами. Якщо дитина потрапить на сайт із забороненою тематикою, він буде відразу ж заблокований. Щось подібне можна спостерігати при роботі з різними телевізійними каналами.

не Можна поставити повне табу на використання інтернету в будинку, але також не можна дозволяти дитині весь час сидіти в інтернеті. Тим більше слідкуйте за тим чим саме цікавиться малюк у всесвітній павутині.

Великою проблемою стало використання бездротового інтернету. Це призвело до того, що сьогодні малюки можуть проводити час в мережі навіть за межами своєї кімнати. Тут є кілька ситуацій. В основному це стосується використання Wi-Fi технологій. Лише деякі батьки можуть дозволити собі використання бездротового інтернету. Якщо дитина просить вас підключити безлімітний безпровідний інтернет 3G, то не поспішайте виконувати його прохання. В першу чергу таке прохання може серйозно вдарити по вашому гаманцю. По-друге, подібна покупка назавжди поставить вашого карапуза в світі мобільних технологій. Мобільний інтернет в основному використовується для роботи з різноманітними гаджетами. До цих гаджетам відносяться: планшети, мобільні телефони, ноутбуки і багато іншого.

20.09.2022р.

ПАМ'ЯТКА

«Вплив батьків на поведінку дитини»

Подавайте дітям приклад хорошої поведінки.

Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.

Змінюйте оточення, а не дитину.

Ліпше тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети в недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.

Висловлюйте свої бажання позитивно.

Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого не бажаєте.

Висувайте реальні вимоги.

Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.

Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням.

Із дорослішанням дитини покарання і заохочення стають усе менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на ваше рішення. Прагніть до компромісу в спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими використовуйте тактику переключення уваги.

Обирайте виховання без побиття та крику.

На початку крик та фізичні покарання можуть здаватися результативними, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все сильніше, щоб досягти бажаного результату. Постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших. Пам'ятайте: коли дитина дістала ляпаса, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.

Допомагайте дітям поводитися ліпше, даючи їм право вибору.

Не сперечайтеся з дитиною про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їй зробити вибір: нехай вона сама вирішує, у що одягатися чи що їсти. Це дасть змогу запобігти проявам образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.

Проявляйте свою любов.

Саме любов є найважливішою потребою всіх дітей і однією з основних передумов їхньої позитивної поведінки. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, почуття власної гідності.

Прислуховуйтеся до того, що говорить Ваша дитина.

Цікавтеся тим, що робить і відчуває Ваша дитина.

Визначте певні обмеження для дітей.

Усі стосунки потребують певних обмежень. Пам'ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються безпечніше, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.

Використовуйте сміх для того, щоб розрядити напружену ситуацію.

Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства.

Умійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміятися за кожної слушної нагоди.

Намагайтеся побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття.

Пригадайте, як Ви почувалися, коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, якщо з Вами чинили несправедливо.

Хваліть і заохочуйте дитину.

Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте її докладати до цього зусиль. Хваліть її за хорошу поведінку.

Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого.

Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її.

Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому.

Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.

Плануйте розпорядок дня дитини.

Малі діти почуватимуться безпечніше, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.

Будьте послідовними в дотриманні правил, встановлених у вашій сім'ї.

Намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого - відміняється.

Не забувайте про власні потреби!

Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на декілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся.

І пам'ятайте: діти мають право на позитивне ставлення до себе.

Україна зобов'язалася дотримуватися принципів Конвенції Організації Об'єднаних Націй з прав дитини. У цій Конвенції проголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного 

23.09.2022р.

ЯК ДБАТИ ПРО ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ

Піклуйтеся про фізичне здоров'я дитини

1. Намагайтеся вести здоровий спосіб життя. Створіть у сім'ї атмосферу пошани до здоров'я.

2. Дотримуйтеся режиму, що відповідає вікові дитини, особливо у вихідні дні. Наблизьте його до того режиму дня, до якого вона звикла в дошкільному навчальному закладі.

3. Зробіть активний відпочинок у вихідні дні звичним способом життя родини. Практикуйте виїзди на природу з проведенням рух­ливих і спортивних ігор за участю всіх членів родини. Пояснюйте дитині правила здоров'язбережувальної поведінки.

4. Використовуйте в оздоровленні дитини засоби природного загартовування: сонце, повітря і воду. Пояснюйте їх позитивний вплив на здоров'я. Загартовувальні процедури виконуйте разом з дитиною.

5. Використовуйте слушну ситуацію, щоб задовольнити ціка­вість дитини щодо будови і функцій органів та систем організму. Підготуйте ілюстративний матеріал, наукову інформацію, адапто­вану до сприймання дитиною дошкільного віку. Ці матеріали є у "Великій енциклопедії для дошкільників", атласі "Людина" (для дошкільників), передплатних виданнях: "Азбука здоров'я", "Дерево пізнання" тощо.

6. Доводьте дитині на власному прикладі необхідність піклу­вання про організм. Пояснюйте свій стан здоров'я, причини за­хворювання і способи подолання недуги. Акцентуйте увагу на засобах нетрадиційної медицини (точковий масаж, льодотерапія, фітотерапія тощо).

7. Навчайте дитину правил догляду за органами тіла. Під час виконання гігієнічних і загартовувальних процедур використовуйте фрагменти з фольклорних і літературних творів, дидактичні впра­ви: "Зроби навпаки", "Що потрібно, щоб бути чистеньким?", "Що зайве, чому?" тощо.

Бережіть психічне здоров'я дитини

1. Створіть удома спокійну, дружню атмосферу. У разі необхід­ності робіть дитині зауваження коректно, не підвищуючи тону.

2. Будуйте стосунки з дитиною на основі взаємоповаги і взаємо­розуміння. Прислухайтеся до думки дитини, надавайте їй змогу вільно висловлюватися.

3. Встановіть чіткі вимоги до дититни і будьте послідовними, вимагаючи їх виконання.

4. Будьте терплячими стосовно дитини. Контролюйте власні негативні емоції.

5. Заохочуйте допитливість дитини, збагачуйте розвивальне предметно-ігрове середовище сюжетними іграшками, книгами, настільними іграми тощо. 



23.09.2022р

Консультація для батьків: "Кольоротерапія. Про що розповідає улюблений колір дитини"

    Кольори оточують нас від самого народження. Причому дитина знайомиться з ними раніше, ніж дізнається їх назви. Кольори безпосередньо впливають на формування характеру малюка, його самооцінку та психологічне здоров'я. Ця їхня особливість сьогодні широко використовують у різноманітних терапевтичних методиках.Що таке кольоротерапія? Вже доведено, що кольори впливають на біохімічні реакції у людському організмі. Вони можуть стимулювати секрецію гормонів або, навпаки, пригнічувати їхню дію. Вперше цю властивість кольорів зауважив індійський ученик Г. Д. Гхадіалі, чиї труди пізніше лягли в основу кольоротерапії.

13.10.2022р.

Вітамінів та мінералів, які ви повинні приймати щодня

Наша імунна система є досить таки складною, тому щоб захистити наш організм від збудників інфекцій та інших шкідливих чинників, необхідно мати здоровий раціон харчування з достатнім вмістом білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мікроелементів. У порівнянні з білками, жирами, вуглеводами вітаміни є відносно новим поняттям в історії науки. З давнини було відомо, що деякі хвороби пов'язані з особливостями раціону харчування. Отож, розглянемо які саме продукти, багаті вітамінами та мінералами слід приймати:#Вітамін_А. Це жиророзчинний вітамін, відомий як ретинол. Рекомендована добова доза вітаміну А становить 700 мкг для жінок та 900 мкг для чоловіків. Джерела вітаміну А: молочні продукти, риб'ячий жир, ікра, печінка, фрукти та овочі жовтого чи оранжевого кольору (морква, гарбуз, солодкий перець, диня, абрикоси), шпинат, броколі, зелена цибуля, обліпиха, бобові, фрукти та ягоди. Функції вітаміну А:Допомагає боротися з інфекцією.Підтримує здоровий зір.Відіграє ключову роль у здоров'ї серця, легень та нирок.Підтримує здоров'я шкіри, борючись із токсинами (вільними радикалами).Зміцнює кістки та зуби.#Вітамін_В. Існує 8 вітамінів групи В, які складають комплекс вітамінів групи В і всі вони мають свою рекомендовану добову дозу. Джерела вітаміну В: висівки (запарені), зелений горошок, яйця, свинина, печінка, квасоля, горіхи, гречка, коричневий рис, патока, дріжджі. Функції вітаміну В:Підтримує нормальну роботу мозку та пам'ять.Необхідний для нормального метаболізму вуглеводів, білків та жирів.Покращує рівень холестерину, знижуючи рівень ЛПНЩ (поганий холестерин) та підвищує рівень ЛПВЩ (хороший холестерин).Знижує ризик серцево-судинних захворювань.Необхідний для нормального виробництва клітин крові та функції нервової системи.#Вітамін_C. Це водорозчинний вітамін, що містить антиоксиданти, які сприяють здоровому зростанню тканин. Профілактична доза вітаміну С для запобігання хвороб - до 100 мг щоденно для дорослих і від 30 мг для дітей. Джерела вітаміну С: болгарський перець, цитрусові, чорна смородина, шипшина, лимон, квашена капуста, листова зелень. Функції вітаміну С:Стимулює утворення антитіл для боротьби з інфекціями.Підтримує здоров'я шкіри та тканин.Зміцнює кістки та зуби.Захищає клітини від вільних радикалів. Бере участь у формуванні сполучної тканини та колагену, що робить міцними та еластичними наші судини.#Вітамін_Д. Він є важливим жиророзчинним вітаміном, що виробляється під впливом сонячного світла️. УФ-випромінювання не проникає через скло, тому потрапляння сонячних променів через вікно не виробляє вітаміну D. Згідно з рекомендаціями Міністерство охорони здоров'я України, дітям необхідно вживати 320-400 міжнародних одиниць (МО), дорослим - 200 МО, людям похилого віку - 400 МО. Джерела вітаміну D: риба жирних сортів, вершкове масло, яйця, молочні продукти, печінка, оселедець, тунець, яловичина, сирі деякі гриби. Функції вітаміну D:Впливає на формування скелета в дітей.Запобігає рахіту.Підтримує функції нервової системи.Забезпечує міцність та щільність кісткам.Має імуномодулюючий ефект.Підтримує рівень серотоніну (гормон щастя).#Вітамін_Е. Це важливий вітамін для функції усіх органів. Для дорослих разова середня доза становить 100 мг, найвища разова доза - 400 мг; добова середня доза становить 200 мг, найвища добова доза - 1000 мг. Джерела вітаміну Е: рослинні олії, авокадо, шпинат, насіння та горіхи, а також цілісні зерна. Функції вітаміну Е:Захищає клітини від ушкодження токсинами.Підтримує м'язову функцію.Знижує ризик розвитку раку.Знижує ризик серцево-судинних захворювань.Знижує ризик появи хвороби Альцгеймера.#Вітамін_К. Він необхідний для згортання крові. Рекомендована добова доза вітаміну К становить 120 мкг для чоловіків та 90 мкг для жінок. Джерела вітаміну К: шпинат, зелений салат, бобові. Функції вітаміну К:Допомагає швидкому загоєнню ран.Забезпечує міцність кісток.Допомагає запобігти серцево-судинним хворобам.#Кальцій. Це мінерал, необхідний для здорового зростання кісток. Рекомендована добова доза кальцію становить 1000 мг для чоловіків та жінок віком від 19 до 51 року; для жінок 51 року і для чоловіків старше 70 років вона збільшується до 1200 мг на день. Джерела кальцію: більшість молочних продуктів (молоко, сир та йогурт), тофу, шпинат, соя, ревінь, горіхи, цитрусові, соя, пшениця.Функції кальцію:Покращує роботу м'язів.Допомагає досягти здорового артеріального тиску.Сприяє секреції гормонів.Допомагає підтримувати міцність кісток.Знижує ризик остеопорозу.#Залізо. Воно допомагає транспортувати кисень у кров. Нестача заліза може призвести до слабкої імунної системи та втоми. Рекомендована добова норма заліза: дітям до року - близько 11 мг заліза на добу, старшим дітям - 7-10 мг, підліткам і дорослим - 14-18 мг, людям старшим за 50 - 8 мг, вагітним - 27 мг на добу. Джерела заліза: червоне м'ясо, зелені листові овочі, бобові, чорнослив, курага. Функції заліза:Покращує імунну функцію.Забезпечує енергією.Поліпшує роботу мозку та здатність концентруватись.Переносить кисень у крові.#Цинк. Це мікроелемент, який бере участь у процесі створення та диференціації Т та В лімфоцитів - клітин імунної системи. Рекомендована добова норма цинку: для чоловіків становить 11 мг та 8 мг для жінок. Джерело цинку: червоне м'ясо, птиця, боби, горіхи, цільнозернові продукти, кедрові горішки, мигдаль, соняшникове насіння, кабачки, сир, гречка, квасоля, яйця, вівсянка, креветки, яловичина.Функції цинку:Покращує імунну систему.Покращує пам'ять.Допомагає протистояти інфекційним захворюванням, діареї, пневмонії, а також малярії.

25.10.2022р.

Показники готовності до школи дітей шести років

Фізична готовність Розвиненість рухової активності дитини, вміння оцінити свою вправність, фізичну вмілість, здатність відчувати насолоду від здорового тіла, його спортивність, легкість, рухливість. Повноцінний зір та слух. Уміння координувати рухи та зір. Добре розвинені м'язи спини, відсутність патології розвитку хребта. Врівноваженість сили нервових процесів збудження та гальмування. Уміння застосовувати вольові зусилля в різноманітних ситуаціях. Розвинена дрібна моторика пальців рук та долонь. Уміння орієнтуватися в показниках свого здоров'я; опанування навичок адекватної поведінки; знання засобів самозбереження та самодопомоги. Інтелектуальна готовність Володіння системою уяви про живу та неживу природу та соціальні явища згідно з вимогами програми. Розвиток діалогічного та монологічного мовлення, наявність словникового запасу відповідно до цього віку. Добре розвинена звукова культура мовлення. Наявність наочно-образного та логічного мислення (у початковій стадії розвитку). Наявність творчої уяви як новоутворення дошкільного дитинства. Прояв допитливості та пізнавальної активності (уміння та бажання ставити запитання та одержувати відповіді). Уміння розуміти навчальне завдання та виконувати його відповідно до вимог дорослого. Наявність довільної уваги та добре розвинених психічних процесів (пам'ять, увага, уява, сприймання), необхідних для успішного навчання в школі. Емоційно-вольова готовність Наявність позитивних емоцій. Адекватність бажання відвідувати школу. Адекватність самооцінки та вміння об'єктивно оцінювати вчинки оточуючих. Володіння нормами поведінки. Глибина та стійкість у прояві почуттів. Довільність в управлінні емоціями та почуттями.
Соціальна готовність Сприймання себе в контексті відносин з іншими, відчуття своєї належності до певної соціальної групи. Відсутність шкільної фобії (страху, нерішучості). Розуміння ролі вчителя, що відрізняється від ролі вихователя та матері. Розуміння своєї соціальної ролі майбутнього учня, для якого провідною діяльністю є не гра, а навчання. Уміння брати до уваги думку іншого, рахуватися з ним, доброзичливо взаємодіяти, налагоджувати спільну діяльність.
Рівень розвитку спілкування Уміння гармонійно поєднувати виразні, зображувальні та словесні засоби.

28.10.2022р.

ІГРАШКИ - «МОРАЛЬНІ ПУТІВНИКИ» ДОШКІЛЬНИКІВ

Хто, окрім вихователя та батьків, навчить дошкільників розрізняти добро та зло, чинити по совісті, співчувати? Путівником дошкільників у світі моральних якостей і добрих вчинків може стати лялька. У вмілих руках вихователя ця улюблена дитяча іграшка є інструментом, через який ненав'язливо виховувати в дітей різні моральні якості, як - от доброта, чуйність, щедрість. Як же використовувати ляльку - «морального путівника»?

Моральне виховання - це двохстороння взаємодія дорослого й дитини. Основою такої взаємодії мають бути суб'єктивні взаємини. Та з огляду на різні об'єктивні й суб'єктивні чинники, у такий спосіб взаємодії не завжди вдається досягнути освітньої мети. Тому у виховний процес вводять умовного персонажа, який для дітей стає авторитетним і близьким, до порад якого вони дослухаються.

Функцію умовного персонажа виконує іграшка як головний атрибут життя дитини дошкільного віку.

Це може бути будь - яка іграшка. Головне - щоб її любили діти й визнавали як авторитетну. Отже, з метою морального виховання можна використовувати різні іграшкові образи. Та звісно, вони мають бути сучасними й відповідати інтересам дітей. Можливо, комусь із дошкільників найліпшим другом стане казковий чи мультиплікаційний персонаж.


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати